Veterinär

Jag fick den stora äran att boka veterinär till stallet då alla behövde utföra något på sina ponnisar. Kruxet var att få vet denna veckan och någon som kunde göra ultraljud och de andra sakerna. Det var itne helt lätt och tiden vi kunde få kunde bara jag så de sket sig. Parta lite med ägaren som ville ha ultraljud och vi kom fram till att hon inte hade sina 90 dagar änn så vi väntade med det.

Så gick upp idag och ringde igen fick en tid som kommer vara antingen ons, tor eller fredag. De skulle ringa på morognen och säga när de kommer förbi. så följande återgärden som skall göras är:
* vanlig vet besiktning
* kolla tänder och raspa
* kastrera hingst
* grundvaccinering
* stelkrampsspruta
* vartänder - om de behövs

Håller tummarna för att det ska bli av i morgon, för ska jag vara ärlig så börjar ja bli lite nervös. Alla operationer medför ju risker. Vanligast med kastering som jag läst till mig är att tarmarna kan ramla ut. Mysko. men de får vi inte hoppas på.

Nej nu ska ja åka till nya stallet och skriva på lite papper och kolla läget =)

Bonusbild

vintern nalkas och snart sitter man där med massa kläder och myser i stallet!

Kommentarer
Carl säger:

Hej!



Vill tipsa dig om en sida som kan komma till hjälp:



www.veterinaren.nu



Mvh,



Carl

2010-09-16 | 18:47:30
Bloggadress: http://www.veterinaren.nu
felicia w säger:

idag avslutas tävlingen va? super taggad!! :d

2010-09-20 | 16:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback