Inget roligt inlägg...

Som många redan har hört så var de en tragist tågolycka här i stenungsund i går. Två 92:or omkom när de skulle gå över järnvägsspåret och tåget kom i en faslig hastighet. Mina tankar går till nära och kära till dem, jag kan fortfarande inte förstå att de har hänt... igen!

När man jobbar inom ambuland, räddningstjäns och polisen så måste de allra värsta vara att få åka akut till sin adress eller träffa på sin anhöriga i illa tillstånd. Detta var även det som hände för den ena flickans pappa. Han var jourhavade räddningsman och bland de första på plats...

Tänk vad hemskt. Att vara mentalt förbered på att där ligger två tjejer illa tilltygade av en olycka med ett tåg. Bara detta är en metal förberedelse som kräver mkt mod. För att sedan bli helt nedbryten när man ser att de är en älskade barn som ligger där!

Jag bli lessen när livet tas ifrån människor i påtok för unga åldrar. Det finns inget som är rättvist med det! När de finns pedofiler, mördare och andra som har left nästan 100 år som lever. Vem besämmer i detta lotteriet? Vi borde värdesätta oss själva och dem vi har omkring oss mer då allt kan ändras inom loppet av en millisekund.

Dagens tankar går till er två tjejer...


Kommentarer
jag säger:

tragiskt! men ingen olycka,dem hade hunnit om dem viljat...

2010-09-10 | 13:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback