Första Galoppen!

I helgen så va ja självklart med prinsen. Han fick även ett nytt träns så vi slippper rida runt i islandshästrtänset och till de även ett sprenger bett. så i lördags slängde ja på han de och de skulle bli lite longering.

Han va alert och vi trava över bommar samt övade på igång och avsaktningerna skritt-trav-skritt. Gick super. Tog även några varv i galoppen och han fick länga ut sig rejält. Såg även ut att trivas bra med de nya bettet.

i söndags så satt jag upp och tessan filmade lite. Ökade kravet lite på han och de gick super. Vi trava på som aldrig förr. Tänkte även avancera till att galoppera så vid ena långsidan så la ja skänkeln satt ner smacka gärnet och galopp0 blev de med en hiiiiimla massa bocksprång. Ja hade helt glömt att han faktiskt kunde skolan åvan marken. Så va nära på att flyga av men en hel långsida fick vi! Sedan testa vi någon gg till och även i andra varvet. RODEO häst säger jag bara!

På fredag denna veckan är planen att ta hem prins. Blir att hyra lasbilen och åka och hämta. TEssan skall även vara med och assistiera!

Och vet ni vad? Jo i går så blev prinsen helt min och bara min!

Bonubilser - från film





Galoppfattning!

galopp?

Rund och fin bärande rygg...

Lite väl mkt på framdelen...

Lite mer under sig....

i andra varvet va han vart fall lite rundare...

Och detta va nog de vi kom närmast galopp....

Kommentarer
Linda säger:

Grattis !

Han är jätte fin :)

Härlig galopp ;)

2010-09-27 | 16:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback