Summa sumaru...

En kort sammanfattning av dagarna

Torsdag
åkte hem på em och åkte då direkt till stallet för att fixa med prinsen. Tessan var med mig och även mamma kom förbi. Jag beslö mig för att longera honom och så blev det. Vet inte vad som hände mitt upp i allt men han fick ett totalt spel. Tänkte att ja skulle få honom att galoppa lite men så fräste han iväg rätt så rejält och man är inte mycket att stå emot när 400 kg brallar åt andra håller så de va två sträck i marken efter vart jag ståt och hållt emot. Allt gick bra och han var mer uppe i luften än på marken.

Samtidigt är man lite glad för såhär har han inte gjort någon gång med mig så antagligen har någon spänning släppt i kroppen på lilkillen =).

Fredag
Gick upp tidigt för att fixa och dona i stallet. Fick packat allt och tog även prinsen på linan idag med. Blev inte lika många luftsprång idag men nåra få. Sedan efter de så tog jag och tessan och lastade honom i transporten. Gick på utan problemn och gjorde inget anspråk på att gå bak eller liknande när lämmen gick upp.

måste bara rekomendera de tranportskydden som ja köpte tidigare i veckan till honom från HW Rambo. Super bra passform mjuka men stabila och bra spännen.

Resan gick super gick på knapt 2 timmar. Jag och tessan stannade och tog liten lunch i Bollebygd och prinsen fick några äpplen att mumsa på.

Framme i stallet så va han coollugn, blev en liten gnäggning och så gick vi ett varv i padocken. Han promenerade på som om han alltid ståt i detta stallet. Tog och bytte om gav han lite mat och släpte ut han i nya hagen. Hade trott att han skulle springa som en jubelnöt men nä. Drog en repa för att via upp sig för Charlie och Pompeji i hagen brevid och sedan så började han mumsa på sitt gräs.

Jag och Tessan plockade ut allt ur bilen och städa transporten sedan åkte vi och handlade räkor och kräftor till kvällens mys.

Lördag
Gick upp tidigt idag för att släppa ut Jr och kolla om allt var okej. Fixade även allt i stallet och de va helt bra med lillen. Åkte sedan hem till Tesan och vi drog vidare till stenungsund.

Jag hämte och lämnade lite saker och sedan åkte jag tillbax till borås. Tog en sväng bort till stallet för att pejla läget men allt var som de skulle.

Söndag
Tänkte tagit mig en ridtur i padocken. Så började traska runt med han i den så han fick se allt men sedan när ja skulle hoppa upp fick han världens flipp och drog iväg i världen bockserie med mig hängandes på sidan. Slutade med att ja låg platfall på mage och käkade grus. Upp igen och denna gången lite lugnare. Vet itne vad de tog åt han men idag så var vi rodeohäst! minsta lilla smakning så drog han hubudet mellan bena och bröja skutta.

Söndag eftermidda så kom patricks mamma, pappa och syster + kille förbi. Blev lite tecos med dem och fika. Sedan gick vi en promenad bort till bjönhägnet och tbx.

Måndag
Blev Jr bara ompysslad och vi myste, passade även på att klippa honom så nu ser han ut som en liten dressyrponni!

Bonudbilder

De braiga skydden

Jr står så fint och snällt utanför boxen, här med lång man


Så blev han dressyrponni med kort man ser muppig ut men så är de ibland!

Bara för jr e så söt



Kommentarer
Anonym säger:

hahah, du som precis sa att om du någonsin skulle flyga av så skulle de vara i galoppen !!! haha, hoppas det gick bra :)

2010-10-06 | 14:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback