Dagens träning


                                  

Ja idag så sto de som sakt longering på schemat. Eftersom de regnade så förjolat hela dagen, även efter att solen varit på besök så trodde jag först det inet skulle bli av. Jag åkte dock till stallet och sega lite för att hoppat på att regnet skulle sluta. Började att behandla honom och så fick han även stå 30 min med Back on Track på ryggen så han va lite mjuk i kroppen.

Vi stod även uppbunda på en ny plats idag. Gick helt okej, lite tittig åt sidan då han inte riktigt kunde se allt men de funkade att stå där så de var juh bra.

Tog även och slaktade ett fleacetäcke som ja inte använder och gjorde det till ett longeringstckte typ. ska sy fast ett spänne fram så blir de även ett bra promenadtäcke så att bogarna blir fria.

Började att skrita fram lite sedan så tog vi hans lätta varv. Va inte problem lite småseg sådär men inget märkvärdigt lyssnade bra och fokus var på mig. Bytte varv till hans svåra och vi får ta de  lite lugnare här då han i travaen helt plötsligt kan stana och börja backa. Så för att få bort de så tar vi de lite lugnare. Vilket gick super idag. Vi klarade flera varv och de gick på bra, medförde dock att jag fick röra lie mer på mig men det är bara bra de med.

Testade även inspänning första gången idag, mest bara ngt som hänger där och vi hade på längsta utspänningen. Det gick som en dans så nästa gång så tar vi ett hål till så att de bli lite bättre så kör vi så.

Några bilder från filmen om ja hade va som sakt nattsvart ute men lite kan ni se.

Bonusbilder

 






Kommentarer
Rebecca säger:

kikar in :)

2010-10-19 | 22:04:54
Bloggadress: http://rebeckhaam.blogg.se/
Julia säger:

Riktigt fin blogg.

Vackra hästar du har :)

2010-10-19 | 22:20:11
Bloggadress: http://sockervadd.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback