täckes problem

När jag hade Aliss så var mitt största problem när ja letade täcken till henne att alla var så fruktansvärt stora i bogarna. Täcken som va "små" kunde utan problem hänga under bringan på henne vilket var himla trist.

Ett märke som passade tant var Shires. De va perfekta för henne! Detta resulterade till att jag har några av dessa märket. Skitbrra täcken MEN bennys hals är mkt längre än hennes och halsen är för kort! Jag vill gärna att halsen är precis bakom öronen, men den är på halva täcket typ vilket är lite småfrustrerande.

Vet ni några täcken som har en stoppning på 300-400g med långa halsar och hyfsad passform?? Har kikat på bland annat Rambo och Rihno men är inte sugen på 3000 kr för ett täcke eller att ha dubbla täcken (känns meningslöst för då kan ja lika bra lägga på dem jag har).


Ja riktigt såhär taskigt sitter det inte men ni ser kortheten i halsenosm j ainte gillar.

Kommentarer
Malin säger:

Jag tkr om amigo. för det är nästan det enda täcket som passar min häst och som innetäckena inte är för tjocka. Men problemet med min häst är att han har så hög manke så att han får skav av nästan alla täcken, men inte amigo, och han har jätte lång och fin hals på ute täcket som är lätt att hantera osv. Annars är catago himla snyggt.

2010-11-27 | 17:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback