Lördag

Av någon anledning så sov jag rätt länge idag. Åkte till Bosses trädgård och köpte 2 spånbalar. Jag insåg att ja kommer inte få plats med 3 st. Snälla Christoffer hjälpte mig att lasta på allt och vi åkte hem igen.

Jag behandlade mammas händer och fötter med biolighten samt pappas händer med. Båda har haft smärtor i händerns längre tid så de fick lite smärtlindring.

Efter de så åkte jag hem till borås. P skulle jobba natt så jag åkte raka vägen till stallet. Blev vila för Jr men  tömkörning för Bosse.

Bosse va lite nervös i början som alla pass. Vi började långsamt och bara körde mkt lösgörande och voltbyten. Efter de så arbetade vi väldigt mkt med traven. Det var allt ifrån minskade och ökade volter till ökat och minskat tempo. Vi  (även jag) sprank längsmed fyrkanten och fick till ett par tiktigt bra ökningar där han arbetade med hela bakpartiet som sköt på! Vi tog även galopp, men eftersom han inte är så jätte stark i den än så körde vi på lungt och satte fokus på framt och rätt form. Inga problem för honom men han fick arbeta på bra där ett tag.

Arbetet avslutades som vanligt med att trava av i lång och låg from. Han brukar alltid vilja söka sig neråt efter arbetat igenom en ordentlig galopp. Vilket är kul för då arbetar han riktigt.

Var även kvar i stallet efteråt då ja lovade emma att jag kunde ta kvällsfodringen. Det är rätt så mysigt att vara kvar där och höra hästarna mumsa på sitt hö och allt är bara mys.

Maria kom även förbi som en lite suprise vilket var MAAAAASSA skoj. Jag slapp tillbrina min lördagkväll alldeles ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback