Döbert vs OS

Måste säga att döbert har bland de snyggaste tränsen. De är dyra men vissa är inte så hisskelit dyra som Os och Anky tränsen.

Stod idag i affären och klämde lite på ett Os träns. de låg på 3000 men ja va inte riktigt nöjd. Jag vill ha en lagom bred nos som skall vara svart. De som ja klämde på var helt okej i bredd kunde vart 0,5 cm bredare men ja va inte nöjd med utförandet på den. Allt de rundsydda och spännen och det där va superfint! Bästa kvalisort som saktm, men jag va inte nöjd med nosdelen alls.

på döbert rundsydda så är nosen lite hårdare men inte så "bullig" som den kan vara när det blir mjukt vilket är snyggt. Men hos döbert känns allt inte alltid så genomtänkt. Det slänger ihopp ett "moderiktigt" träns och så sätter de deras logga och ett härsans högt pris efter de.

Ska jag lägg så mkt pengar på ett träns så vill jag att det är rejält genomtänkt, bra kvalite och snyggt. spännen ska själkvart vara inåtvända och alla knäppningar skall vara uppe i nacken. Tkr de är enormt tråkigt när man betalar massor för ett rundsytt men så hänger flärpar överallt så man ser inte att de är rundsytt.


perfekta kombinationen både ett döbert och os i
(lånat bilden från bukefalos)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback