Lång tajm noå si!

Ja helgen min har varit hektisk och därav har ja inte hunnit blogga!

I fredags efter min kära marias studetn blev de lite korvgrillning och partaj hemma hos mig. Min kära granne och fd chef kom även över och chillade lite med oss ungdomar. Sedan vart det meningen att vi skulle dra oss vidare, vilket väldigt många gjord. Jag och Annis stannade kvar och letade efter min plånta som skollade troll. Sedan fick jag även ett samtal från en bra vilsen själ. Annis gick hem då hon va trött och jag pratade den vilsna själen till ro.

Bytte om hitt plåntan och åkte ner. Träffade min kära "bor" som ja inte sett på år och dar! Va skittrevligt att se han då vi itne fick utbytt så många fraser. Jag, Patrick och Joel kände oss inte jätte manade att vara kvar länge till och vi drog oss hemåt.

Lördagen vacknade vi lagom pigga och glada 0545. Då vi inte har ngt varmvatten hemma för vi bygger om till bergvärme så fick ja låna kära joels dusch. Jag och prins åkte dit och sedan så tog vi joel under armen och begav oss mot falkenberg!

I Falkenberg mötte vi upp ett glatt gäng med pojkar som vi sedan tog tåget ner till halmstad. I halmstad tog vi sedan lilla ekan och rodde över till helsingör där vi var på torget mellan 10 och 15 med att enabrt dricka öl. Pojkarna fick lära och se av mig hur man dricker öl och inte har kafferep. Detta resulterade dock för mig i alkisvarning vid 15 tiden då ja även fick i mig min första lilla mål mat.

Vi satte oss på en mkt mysig resturang och fortsatte vårat ölande men denna gången med mat som tilltugg. Dem glasen som vi fick in va inte nådigt stora!!! De var skam nästan en hel jävla liter öl i ett glas!!!  Drick upp den innnan den blir varm!

Sedan gick vi till torget igen och satt coch chilla med en glass i handen och bara hade de jävligt gott! Åkte tillbaka till halmstad där vi satt på torget igen och ja ni vet ska inte upprepa mig!

Summa sumaru av danmarkresan är att vi hade jävlig skoj, belv brända, blev lulliga och vi kommer göra detta igen!

I söndags så gjorde inte jag och prins mycket. åkte ut till kläsholmen och va på sillensdag en stund tog oss sedan en promenad hem (ca 40 min) i härlig sol. Satt och gottade oss på altanen sedan i solen tillsammans med patrick familj.

Idag måndag har jag varit på introduktionsdag på Borealis (mitt sommarjobb) som vanligt börjar det med att berätt aom företaget, lön, tider, HMS, risker, regler osv. Sedan gör man brandövningen, då får man släcka stora eldar med pulver och (hmm nu har ja glömt va den hette... börjar på k och de e inte koldioxisd, skit samma). Sedan släcker man även en gubbe med filt och utan filt och så får man testa på att stå med rejälva vattenslangar.

Efter jobbet åkte jag till benny bus och pysslade med han. Idag satte jag inte så många krav mer än att vi skulle lära känna varandra lite. JAg stod och borstade på han rätt länge och han njöt i fulla drag! Tog självklart bilder på prinsen när han va borstad och klar men ja kameran den är kvar i stallet =) Lovar att lägga upp bilder i morgn på mni OS häst som linda säger ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback