Granhuggning!

Ja i eftermiddags så gick ja och min granhuggarkompis ut i skogen och hämtade hem några grenar som vi hade tänkt pynta stallet med i morogn. Som vanligt hade vi riktigt skoj, vi gick lite off road och ja vi hamnade antagligen mitt i en grenhög för de va jobbig teräng att traska i med termosar och granar i händerna. HAHA!

Vi fortsatte sedan och knökade bilen full med gran så numera har ja en ÄKTA wunderbaum, dock  i bagaget.

I stallet blev de lite trickträning. Jr börjar då lite mer koll på de här med vilket ben jag ber om och lyfter gladerligen för att få lite mat! Nu ska vi finlira lite och få de till att han dröjer kvar lite med tassen samt att han INTE "skrapar". Han är duktig som inte gör de bara sådär för att tigga vilket ja även är mtk glad över. Klart att han kan va lite ivrig och kör alla ben samtidigt ibland när man tränar men är konsekvent och ger bara när han tar upp de benet som JAG ber om och NÄR jag ber. Men ja måste säga att de går åt härsans massa godis!

VI körde även lite böjövningar och så övade ja lite med "tuffs"¨på att göra övningen Youga. han fattade väldigt snabb i ena hållet men lite småseg i andra men de kommer!


jr - Svennig aka "tuffs"

Poonni

jag aka bullen och linda aka lampan


Kommentarer
Linda säger:

Hahaha ja vilken jävla syn när vi skulle över den muren hahah :D

2010-12-11 | 08:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback