Dag 1 - Om mig

Vem är då jag? Jo en glad och omtänksam person som heter carolina på 22 år (23 i januari). Jag känner mig fortfarande som 16 och hade velat gå tillbaka till den ålder igen.

Som liten bode ja och mina föräldrar i lägenhet innan vi flytta till huset när ja var ca 4 år. På dagis hade ja min bästis Alexandra och vi var överalt och stoja samtidigt som ja fruktansvärt försiktig av mig. Ingen på dagis viste vem Carolina var eftersom ja gick under namnet Tinka (därav bloggnamnet). mer om de senare.

Mamma och pappa kommer från Polen och de har alltid försök att knyta mig till de landet då de är mina rötter. Tack vare detta har ja alltid kännt mig lite speciell. Både negativft och positivt, de negativa delarna har varit att lärare och andra vuxna inte kunna utala eller stava till mitt efternamn. Som liten kan detta bli tjatigt och jobbigt tillslut. Det är faktist tråkigt att berätta för varje vuxen att mamma och pappa kommer från polen och JA jag är född i sverige.

För övrigt så ser ja tillbaka på min barndom med gläjde och enormt mkt kärlek! Jag höll länge på med konståkning samt Teamåkning. När jag en dag tröttnade på att vara isprinsessa så var de tennis, handboll, boxning och tillslut Ridning som blev min grej.

skolan har alltid varit en stor del i mitt liv (om mamma och pappa får säga sitt). Jag har haft ganska lätt för mig i matte och liknande ämnen men svenska och språk är inte min starka sida då ja stavar som en kratta! Min stora svaghet i skolan har varit min lathet!

Valde natur som gymnasielinje och de funkade helt okej, åren tickade på och ja träffade även min fina kärlek på nösnäs. Patrick som då var 18 och ja 16. Vi håller fortfarande ihopp och bor numera tillsammans. (firar 6 år tillsammans 28/12).

Första hästen Aliss var mitt största och bästa inpulsköp någonsin och hon blev min första häst! Livet lekte och jag skulle börja studera på univeristet efter gymnasiet så det fick bli Socionom med inriktining ohälsa, missbruk och rehabilitering i Eskilstuna. Hästen åkte med och mitt nya liv börja. Lärde känna världens bästa Rebecca i stallet och jag red på som aldrig förr. Ridningen fick en ny betydelse för mig då ja började träna mer intesivt.

Sålde fina tjejen och kom sedan in på skola i borås, linjen va mer tilltalande så ja flyttade hem och började plugga här. Jag vet inte om ja gjort rätt men en sak är säker - Rebecca dig glömmer ja inte!

I samband med flytten till borås så flyttade jag även ihopp med patrick och vi blev sambos. Jag köpte även mig en ny häst (jr) och han fick även flytta med ner.

Detta va en kort sammanfattning av mig


Kommentarer
Jenny säger:

Vad läser du nu?

2010-12-22 | 07:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback