REGN!!!

Ja har vart lite snurrig nu de två senaste dagarna känner jag, vet inte varför men huvudet och kroppen har lixom gjort som de velat. ÅKte in till kungälv i torsdags för att kolla om ja fått sålt lite prylar och köpa hästmat. Hade fått solt för 400 kr men maten den glömde ja helt bort! Åkte till prinsen efter de och satte på han nya täcket, satt inte ultimatum men funkar fint, ska juh skydda mot regn och lite värme, vill juh inte ha björnpäls på han i vinter.

Sedan va de bara att åka till jobbet, lyxa till de lite med Suchi som midda och guuuud va gott de är! Jobbet va rätt lungt bara de vanliga syslorna som gjordes och fick gå 30 min tidigare då janne ville att ja skulle hälsa till Benny.

Åkte till prinsen och tog in hästar för att fixa och ha mig. blev longering över bommar idag med en som va lite mer upphöjd. Jösses vad han bjöd på fint! Va riktigt pigg och alert till att jobba och de gjorde han bra, lyssnade bra på mina hjälper och vi hade mkt ökad trav för att få arbeta hela kroppen. Fick även in fin och balancerad galopp i båda varven och den va lika fin i båda varven! han har juh lite svårt med höger varvet då han är mycket svagare där men de märktes inte av idag! Mycket beröm och gos blev de efteråt.

Fredags fick ja åka till kungälv igen för att köpa foder, fick även med mig en sprillans ny fårskinspadd från MediLamb för en mycket billig peng. Sedan bort till prinsen och pussa och vattna lite och så iväg till jobbet.

Efter jobbet så va ja fruktansvärt trött men åkte till prins för att ge han nattamaten och sätta på han regntäcket (fick ju gå utan då de va varmt och soligt några ynka timmar). Åkte sedan hem och tog med ett varmt och behövligt bad. Egentligen är ja ingen badkarsmänniska utan mer duschmänniska men ibland kan de va skönt och bara ligga.

Sedan så är de juh SJÄLVKLART så att jag är ledig i helgen och vad är de för väder då? Jo de ska ja tala om de kommer vara regnrikt här hemma, så planera inget. Det kommer däremot spricka upp på måndag igen för då jobbar juh självklart jag! USCH himla regn att ja aldrig kan få fint väder när ja e ledig!

I morgon så ska OS och YR tränaren Leif hjälpa mig med benny. Vår plan är att trava med mig på ryggen. Tror dock att de kommer bli flygtur för mig.

Bonusbilder

Grabbarna Grus!

MioBus övar cirkuskonster på Silvers rygg!


Kommentarer
Anonym säger:

Hejsan :D Var med och tävla om veckans fokus!

Skriv bara "jag vill bli veckans fokus" EN gång så kommer du någon vecka bli veckans fokus och synas i min meny en hel vecka :D Klicka på direkt-länken och var med :D http://ensara.blogg.se/2010/august/veckans-fokus.html

KRAM

2010-08-21 | 11:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback