change the seat cushion of a chair!

Ja som rubriken lyder så är detta ett av mina småprojekt som ja ska påbörja, köpte en jätte fin stol häromdagen som ja tänkte klä om men de är inte de lättaste då den har sådan där bamse stora fjädrar i sittdynan så de gäller och göra rätt annars har man en fjäder i röven. Jag vet inte varför men ja älskar gammla rokokofotöljer dem sers å mysiga ut på ngt sätt.

Tänkte jag skulle ta och måla stolen idag ta av dynan och börja göra de "enkla" med dynan idag efter jobbet eller efter jag vart hos benny snarare. Blir till att spendera en "natt" i garaget med mitt målande idag då =) bilder kommer.

En sådan här fotölj menar jag. Svvåra att klä om med knapparna och heltäkande stöd men börjar lätt och klättrat uppåt, om inte annat kanske ja hittat en rolig hobby. klä om gammla möbler =)



Kommentarer
Sara- BLOPPIS på hästsaker! säger:

SV; Jasså men vad kul!:D Ska ta en titt på din blogg!:) Tackar och detsamma!

2010-08-19 | 21:14:56
Bloggadress: http://hastbloggeen.blogg.se/
Anna säger:

Åh roligt! Kan säkert bli jättefint :) Har också funderat på att försöka klä om möbler, så man kan få som man vill ju! Ser fram mot att se hur det gick :)

2010-08-20 | 20:30:54
Bloggadress: http://annasolika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback