long time no se!

Hej Allesammans!

Efter några (läs ganska många) klagomål från trogen bloggläsare så får ja nu börja att blogga igen!

Träningen med Aliss grå hela tiden framåt, visst har vi våra steg bakåt men de flesta går framåt. Tack vara men kära Rebecca Tenser och hennes mamma Anna Tesner har vi (jag och aliss) kommit lite längre bit på vägen inom hoppningnen! Tror nog allt att Rebecca försöker omvandla mig till hoppryttare men nja de vet ja inte om ja vill gå med på.

Häromdagen byggde vi liten bana och tog oss runt på 90 cm. inga direkta skyhöga höjder men ny höjd för mig och tant och ja va faktist rätt nöjd (och skakis) efter min lilla runda. Vi har mycket kvar att träna på men det är skoj att se henne och även mig själv utvecklas (som ja hoppas att ja gjort).

Inom dressyren så står vi still, eller ja still å still har letat dressyrsadel nu snart ett halvår men rider ju självklart dressyr dock i hoppsadel. Skänkelvikningarna jobbar på som vanligt har fastnat i dem när de gäller att trava samtidigt men men. Däremot har ja hittat en knapp på tant för att få bättre bakbensaktivitet i galoppen villket känns toppen!

Har börjat planera upp några tävlingar framförallt över sommaren men kommer kanske hinna med 3 stycken här upp innan jag åker hem igen.




    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback