Hej alla Älskade!

Ja nu har lilla jag flyttat upp till eskilstuna med delade åsikter. Det känns skönt att ha ett eget krypin även om grävmaskinerna på utsidan är punktliga kl 7 med sitt grävande in i mitt hus så funkar de. har börjat göra de mer och mer hemtrevligt så detta ska la gå.

Första skoldagen va i går (måndags). Lärde känna en go tjej Veronica och vi gick tillsammans hela dagen vilket kändes skönt. Efter att jag lämnat av henne på bussen. Så begav jag mig och shoppa lite. Ingen rolig shopping dock för den bestod av handuk (klanten glömmde sina hemma), lite rengörningsmedel till kök och bad, disktrasor + diskborste, schampoo, yes diskmedel och en golvmopp i microfiber (råsa så klart)

Åkte sedan tillbaka till skolan för att möta upp klassen och morsorna för lite lek och lära känna varandra. Vi började med lite roliga lekar sedan fortsatte vi bort till nybro där vi lekte fruktsallad vilket faktist va rätt roligt. de va några som man fastnade lite extra vid vilket va skoj! Tyvärr så suger ja på namn så va rätt glad att alla hade "rambo-band" i pannan med sina namn på! Dock hade ja behövt de nu med för ja minns inte ett skvatt va de hette. jobbigt!? Vi satt rätt länge på nybro efter de tog några öl och bara chilla (trodde ja ALDRIG skulle använda detta ordet).

Efter de så begav vi oss till Dekår men de va en himla kö så ja gav upp och gick hem faktist. Städa lite i köket och pratade i fonen. Gick och la mig rätt så tidigt.

Självklar blev ja väckt av mina kära grävare! Kändes nästan som om de stog brevid min säng och grävde fast i sjävla verket så va de 2 m därifrån.

Tog en tur bort till Ica och stohandlade mat, fick även köpt ett tvättställ jag som tänkte tvätt idag. blir nog av lite senare.

Chilla med Veronica lite innan vi skulle ha föreläsning. Sedan va de dags! Min första föreläsning. Det va i introduktion till socialt arbete. lärarena va helt okej och ämnet känns lätt.  Schemat va inget vidare jobbigt har några dagar från 915 till 1600 men de är de längsta dagarna och så är jag ledig varje måndag! Gött! känns skönt att få en dag att studera till själv och på egen hand.

Vi gick även ingen om boklistan som skall beställas nu idag. Rätt många böcker men de får la gå. De flesta böckerna återkommer i andra kurser så på de sättet så känns de rätt bra.

Har även påböjrat min adressändring väntar bara på bokförningsgrejen.

I morgon så ska man ta kort för passerkortet, sedan så tänkte ja gå till sexet för att få min kort där med och fixs kårlegget. det är nog de viktigaste men ska även gå och kolla på en ugn och micro. lite för att underlätta min vardag lite.

Veronica ska även hålla mig sälskap en natt här i eskilstuna då de blir liten utgång på kvällen med alla goa morsor!

Nej nu ska ja surfa hem en damsugare hade ja tänkt mig och lite kursliteratur.

ha de så gott lovar när ja fått i ordning här lite så ska jag lägga upp lite bilder.

Kram saknar alla er hemma // T i n k a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback