Full...

... Onsdag!

Ja gott folk min morgondag är fullspäckad från morgon till kväll. skall hinna med massor, här kommmer min planering:

06.45 - Vackna! stirrar säkert ut genom mitt fönster brevid sängen som ja brukar göra när ja vaknar. Riktit rofyllt är det emmelanåt att se allt lugn och all grönska.

07.00
- Hämta lill joss och åka till stallet.

07.10
- Börja fodra hästarna och släppa ut dem en efter en. Aliss och Sinella skall få försläppas lite på betet innan sommaren så de kan få gotta sig lite i de gröna samt vänja magarna sakta men säkert innan släppet till helgen.

07.45
- Förhoppningsvis klara med allt. Soppa de sista i stallgången och köra från stallet.

07.55
- Lämna jossan på skolan som tack för att hon hjälpte mig så kör ja henne. Går så grymt fort med fodringen om man är två stycken.

08.00
- Kör mot kungälv, eller närmare sakt bosses körskola. Tänk att ta körlektioner igen, ja de va inte igår. Denna gånge skall ja dock ha ett tungt släp bakom mig och köra.

08.20
- Börjar lektioen med släpet bakpå. Undra vad man har för läre och vad man skall göra? Pappa ska oxå hänga med för att lära sig lite. Han har lovat att vara tyst hela bilfärden vilket ja betvivlar men hoppas på. Annars åker han ut fortare än kvickt.

09.40
- Jag har förhoppningsvis här någon gång blivit klar med min 80 min långa körlketion och lärt mig en massor!!! Antingen bokar man nya lektioner eller uppkörning. Jag hoppas på de sistnämnda!

10.00
- Lånar pappas bild och köra till tre hästar för att fylla på med lite spån behöver ca 6 balar tror ja för att klara av sommaren. Ska även klämma på ett bar bruna schokmöller lindor.

11.00
- Har kommit tillbaka till stallet för att ta in Aliss och Sinella i sina follor så de inte äter ihjäl sig. De kommer nog att vara sådär lagom roade på mig då men jag och Lillemor ansåg att de ska nog inte stå längre än de.

11.20
- Åker till torget och fixar en sak åt min kära mor. Skriver inte mer! Inte för att hon någonsin kommer att hitta till min blogg eller till internet överhuvudtaget så , men för att hålla er lite nyfickna kanske.

11.50
- Hem, göra lite lätt mat, tror de blir lite kötfärsås me spagetti.

12.15
- RÅ PLUGGA FYSIK!!! Målet är att göra klart hela två kapittel. får se hur de går. Skall vart fall försöka.

14.00
- Åka tillbaka till kungälv för att nu begemig mot mimershus.

14.30
- Ha en dörtråkig fysiklektion vi skulle gå igneom atomer som e såååå kul. nja. Ska förska få pluggat lite under lektionen med.

16.00
- Hem fort som attan!!!

16.30
- börja borsta på fjanten, Jag och hon skall vara med om våran första hopplektion tillsammans för en tjej som heter Malin Tollnäs. Får se hur detta går!

17.00
- Malin kommer och vi börjar nog att börja bygga banan, eller va de nu är hon vill att vi skall ha ihjäl oss på!

17.30
- Förska gruppen rider och den är ja med i. Sakta men säkert kommer de nog att gå. hoppas ja inte fegar ut på ngåot småhinder eller liknande. pappa har lovat att filma så kan titta på mig själ efteråt och se hur det hela ser ut.

19.00
- duschar av en dötrött häst, för ja antar att de kommer hon att vara!

19.15
- Mockar och fixar allt som skall göras klart för kvällen.

20.00
- Fodrar kvällen för de hästar som ej är och tränar i andra gruppen.

20.30
- Åker hem!

20.45
- Står i en härlig dusch...

21.00
- Kollar lite i fysiken. känner ja mig själv så tittar ja nog bara på fysik boken denna gången och säge BLÄ!

21.01
- Inser att ja kollat klart och sätter mig en kort stund framför datorn. Pratar nog lite med patrick med, om han svarar!

21.45
- Sitter nog fortfarande framför datorn men får dålig samvete för fysiken så tar tag i boken och räknar minst 5 tal vara ja inte fattar 2.

22.35
- Snarkar högt med en bok i handen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback