Flitig, rosetter, hoppträning och TRIND

God kväll!
ja idag så har ja vart en liten flitig myra. gick up tidigt och åkte iväg för att släppa ut hästarna. Tyvär var de inte någon av de där härliga dagarna som solen är på väg upp och allt e bara skönt utan de spöregnade. Om ja ska va riktigt ärlig så var de faktist lite mysigt, hade faktist rätt kläder på mig så de gjorde inget.

Va hemma sedan vid 0830 tiden. Tog ut en tvätt och stoppa in en ny efter de så åkte ja faktist ner till torget fick inte köpt mig ngt vettigt bara band till ett nytt projekt som ja ska göra nu. Har nämligen blivit helkär på rosetter!!! Vilket inte är de lättaste att hitta ute i affärerna så ja har beslutat mig för att sy mina egna. så ja har påbörjat att göra min första och de kan nog bli en hit.

Sedan så va ja hurtig vid 1400 tiden och cyklade till stallet. Gjorde allt som skulle göras har ju två hästar att ta hand om nu så det tar sin lilla tid. Sedan reda ja min fis och vi övade lite på ökningar och samlingar. Hon fattade direkt vad det var jag var ute efter så de blev inget långt passa men med lyckade resultat. LÄÄÄÄÄNGTAR så till lördag då det är tävling igen!!! Fattar inte varför ja inte vart ute tidigare. Detta är bland de roligaste som finns. Ni får tycka ja e konstig eller mallig jag vet inte men ja tycker de är himla roligt att få ha fina kläder extra uppfnofsad hästen extra fint putsad och på läktaren står de två och filmar någon tar kort och minst tre stycken som bara är interereserade av vad det är jag just gör. Jag känner mig lixom lite så där extra bra just på en tävling, eller snarare inne på banan. Men snart så...

Sedan trampade ja hem i världens östempo vilket kändes bra, ska börja göra detta varje dag!

Väl hemma gjorde ja lite mackor och satt mig sedan med tråk-fysiken och går igen ett helt kapitel idag. så ett nytt i morogn är det tänkt. Dock börjar mina baterier i miniräknan alias kaffekokaren ta slut och det är inte bra! för utan den blir de svårt att räkna. Får nog ta och åka och köpa några i morgon.

Sedan va de kvällsfodring för hästarna. gick fort. Kikade lite på när några i stallet hade hoppträning. Å herre jä**ar va de går undan när de väl dundrar på. Men man bli sugen så de blir hoppning för mig och tant i morgon.

Sitter nu hemma och har försärtkt naglarna med lite lack från TRIND som är jätte bra stärkande och vårdande de gillar ja. Saknar dock mina långa fina franska som jahade i julas. Tror nog ja ska skaffa mig detta snart igen. Så himla fint med långa naglar som är fina vita och jämnlånga.

Nej gott folk morogon dagen väntar ska räkna klart kapitlet idag sedan blir de sängen för min del. Hoppas alla där ute har njutit lika mycket av dagen som ja har gjort fast att de har regnat.

Kram // Tinka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback