Så Himla Härligt!!!

I söndags kväll var det aldeles vindstilla ute vid 23.30 tiden. Upptäckte detta när ja skulle gå ut till bilen och hämta min minräknare, jag beslöt mig då för att ta en liten promenad. Hamnade efter en stund på en lekplats med gungor och inte så mkt hus runtom mig så ja gungade en stunde och de va så himla härligt. Bara sitta där och åka sakta fram och tillbaka fram och tillbaka. Ioch med att det var vindstilla så var de knäotyst det enda som hördes var gungans kedjor som slog emot varandra i en rytmisk takt där ja satt aldeles för mig själv i mörkret. men gud va skönt det var.

Tittade sedan på klockan och kom fram till att ja suttit där i min esamhet i nästan en timma. Men gissa vem som gick hem med ett vinande leende och vinddoft i sitt hår!? Hoppas de kommer mer av dessa undebara kvällar då man bara kan ägna sig åt sina egna tankar och stillhet.

Dagen efter va de inte fullt lika vacker väder då de hade vräkt ner en himla massa snö och blask!

I Veckan har ja pluggat som en gris till mitt kemi B prov som ja gjorde idag (torsdag). Som vanligt kändes det inte bra men vi får se har juh pluggat som en grek i nästan 2 v nu så någon möda lön får de nog vara.

Jag och Anna N. har nu skaffat oss ryttarlicenserna för 2009 så nu är det bara att börja tävla. Jag och andra sidan måste lösa medlemskapet till strk men de fixar sig allt. Sedan är de programridning den 22/3 på Stenungsund ridklubb. Ja har bara inte kommit underfund med vilket program det är ja ska rida men har tydligen anmält det:S Det får allt lösa sig.

Första tävlingen för i år är 29/3 i munkedal. Lagtävling i dressyr där vi är några tjejer som ska vis avad vi går för! Ska bli riktigt kul att få tävla nu tycker ja allt.

Det blir lite som ett kvitto på allt man har lagt ner och samtidigt får man visa vad man går för och även se vad det är man faller i och kasnke då få åka hem och träna lite extra mycket på det.

Planerna för i morgon är inte så många men lagom viktiga.
1. Åka till vet med aliss papper och kolla om vaccinationsintyget gäller.
1b. om inte så boka tid snabbast möjliga!
2. Köpa morötter hos mikael.
3. Rida skithästen och träna på programet
4. Städa klart mitt rum
5. Plugga fysik

Detta skall klaras av i tur och ordning för att min dag ska klaffa helt. Sedan på eftermiddagen/kvällen kommer Patrick hem från växjö och stackaren hade lyckats stuka foten nu igen. får pyssla om han lite extra mycket denna helgen.

Vad helgen har att erbjuda har ja mina svaga aningar om men inget är säkert i dena by så ja får allt ta att återkomma om detta.

Är det fint väder i morgon så kan ja även kasnke få tag i några bilder på Fis!

Ha de bra allihoppas!



En icke fullt så motiverad häst som ryttare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback