Får mig att skratta!!!

Ja i förra inlägget så glömde ja att skriva med en liten incident som hände förra onsdagen. Så ja tänke att ja skulle svkriva ner den nu.

Jo de va så här ja hade som vanligt vart i stallet med maria och skulle åka hem. Problemet vara bara att ja glömt radion på i bilen så den va rätt så död när ja skulle vrida om nyckeln. Fick då slå en singnal till min far som berättade att han inte tänkte komma utan att ja skulle göra såhär:
-sätt dig i bilen vrid om nyckeln lägg i 1:an be någon putta på bilen, tryck ner kopplingen. när du fått upp bra fart släpp kopplingen och gasa. Funkar inte de ring mig - KLICK-!
Tack för den enkla instruktione pappa. problem nr två var nu då att min kära golf stog på parkerigenn så skulle vi putta framåt så skulle de ta stop efter 2 meter in i en höbal så de var bara för mig och maria att putta bak bilen mot stallet. Självklart kom då problem nr tre. Den yteopyttelilla backen ner till parkerigen kom inte vi uppför även med hjälp av anna och hennes kompis. så nu var det upp till bevis!

Vi öppnade upp hela manegedörren för om de skulle vara så fick vi putta in där för där inne kunde vi vart fall åka rakt i 60 meter. Jag tog plats bakom ratten och tjejerna bakom bilen för att börja putta!!! Tro mig de puttade och ja fick en jädra mig i fart, så ja släppte kopplingen tryckte plattan i mattan och bilen tvärnitar helt plötsligt! Alla tre där bak brakar rätt in i bilen, varpå bilen gör en strot glatt skutt rätt fram. Tjejerna stupar på näsan då bilen plötsligt försvinner och ja inne i bilen får en jädra fart och frå styra rätt in i manegen och runt där för att komma ut!!!

Ja, detta kankse inte låter något vidare skoj men tro mig ja fick inte luft så mycket skrattade vi och ja, jag kommer inte glömma detta för de va super skoj och att se och känna denna duns och hopp. ja de går inte att beskriva....

"ta från de rika och ge till de fattiga"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback