Morgon trött = morgon pigg = ?

Alla som känner mig eller har träffat mig på morgonen mellan 0700 och 0900 vet om att ja enormt grinig och inte jätte trevlig att prata med. Mina ögon ha även en tendens att bli väääldigt smala vilka man kan avläsa på att ja precis har gått upp.

Min fråga är då, jag som precis har jobbat min första natt på Borealis idag (inatt) trodde då att ja runt 0300 skulle börja va lite halvsömning och halvdåsig och så sådan där oskönt kli i ögonen så att man bara känner att man vill sova. Jag väntade och väntade läste tidningen minst 100 gånger då det var rätt lungt på båda linjerna. Inget händer.

Daniel va jätte trött och var den första att gå hem av oss tre. Jane han hade oxå förlorat  i min lilla tävling pga en annan faktor som kan va lite dum att skriva här dock men som enväldig dommare kan ja säga så.

De enda som gnater mig nu är att klockan är rätt så tidigt ja har slutat jobbet för någon 40 min sedan sitter på tjörn och är ENORMT party sugen. Ja visst de är midsommar men inte för mig jag ska jobba men ändå, Vem är party sugen en fredag morgon kl 0537?! Som om det inte skulle vara nog så är ja även rätt pigg och super hungrig.

Så är de någon där ute som vacknar vid denna tidpunkt så kan ni slå en pling om ni är partysugna =). Vem vet ja kasnke är det med.

För övrigt så händer det inte allt för mycket i min vardag. Skall tävla nu den 27-28 på Tjörn vilket ska bli massvis med skoj. Debuterar med tanten i en LB1. Vilket ska bli kul längtar redan. Såg massa fina bilder på andra tävlingseqipage nu i natt så suget är ännu större.

Längtar även till den 21 som är nu på måndag för då kommer nämligen min kära morfar på besök och kommer att vara här i tre veckor. Så ja kommer antalien släpa runt på stackaren en hel del men det får han allt stå ut med. Var ett tag sedn han var här senast så nu ska han allt få se vad jag har att visa honom. Min söta lilla morfar.

Nej gott folk min mage vänder sig snart ut och  in så ja får knö ner en macka eller något så han blir tyst. Får se vad ja hittar på sedan. Tyvärr blir de inget midsommarfirande för min del mer än att åka ut till kalven och får se vad den har att erbjuda.

God morgon gott folk ( dumt å skriva god natt) // T i n k a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback