Inskolning!

Ja, eftersom sommaren börjar lida mot sitt slut så måste jag böraj blogga lite flitigare för att få de mer av en vana. Så det är bara att börja.

Igår va en sådan där riktigt hösdag. Man kände kylan i luften och solen tittade fram ibland mellan målnen. Det var lite kyligt i luften, sådär lagom för en mysik tjocktröja och ett par jeans varken mer eller mindre.

För er som missat så hade jag uppkörning igår i vänersborg med BE kort. Först gick vi igenom säkerheten på hela bilen och släpet och efter de fick ja de valda området bromsar att förklara lite mer specifikt. Kan la säga att de där med förklara funktioner och sådan är inte min starka sida så de gick la sådär. men jag kunde visa de praktiskt istället för teoretiskt så de gick superb!

Efter denna härliga genomgång så va de upp till bevis för min bakning! vi ställde upp en bana och de skulle svängas och backas och donas. min rekordtid hemma är 3 min blankt hade velat legat under men men. jag gjorde de vart fall på knappa 4 så ja är nöjd.

Efter denna mindre farfylda tur begav vi oss ut i storstaden trollhättan och tittade vad deras "Gräddhylla" hade att erbjuda oss. Såg en del läckra hus där mitt i all körning (som gick bra). Super fina lyor som hade en utblick på älven och trollhättans äldre del.

Efter denna lilla tur bar de av tillbaka till vägverket för att där få reda på att ja fått kortet samt att jag va tvungen att hämta min supersnälla chaffis (kunde inte gärna köra dit sj med bil o tungt släp?!) Kjell. Han var även först med att få veta den glada nyheten och efter de så visste alla!

Åkte sedan till stallet och red min fis som än en gång visade att hon kan! gick så jävla bra så ja fick nästan tårar i ögonen. Ina stod brevid och jublade för min lilla tant som va så duktig!!! Blir att köpa en påse morötter till henne idag!

Tog sedan svarta faran och brummade ut till tjörn där jag fick fira mit kort med muffins och sjönsång från håkan! massa gott! Tack så mycket håKAn och Janet!

Idag själklart när jag jobbar så lyser solen så himla härligt. en sådan där vårig dag då solen är varm men vinden kanl. Dock finns de lä på altanen så där sitter jag just nu och gottar mig!

På jobbet kunde de blivit jobbigt då våran kära mixer strula och hade varierande tempar vilket inebär mixerskrap och de e jobbigt!!!! men den rätade faktist ut sig så de va inget mer med det, gjorde lite vardagsyslor så som koppla boxar och gå ronden.

Jo juste jag fick finbesök idag med av brandvakten David! Det är inte varje dag. vi har jobbat på samma bolag och nästan samma placering och inte sett varandra en enda gång. Det är lite hemskt men idag så träffade jag honom hela två gånger. Den lilla loppan åker till rom imorgon och kommer hem på söndag, somliga har de allt bra.

Nä gott folk ska ta och dona lite till hemma sedan bär de av till fis och efter de blir de köpa mat till jobbet eller laga. Så kommer patrick och de blir la lite mys innan vi gå och lägger oss upp kvart i fem sedan USCH!!!!

Kisses and Huggs!!! T  i n k a



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback