Växjö

Ja, som rubriken förtäljer så är ja nera i växjö för tillfället men innnan vi kommer till de så ska ja berttta om helgen.

Har haft en fantastisk helg med mina små barn jossan o jennie. Jobbade dock på puben på fredagen så kom hem rätt så sent.

Lördag
spenderade vi en liten studn i stallet med jossan vi red ut och bara hade det gott. Sedan så åkte vi ner till torget och hyrde en film. jossans obetalbara min när hon fick se mig när ja gick fram och klämde gärnet på en rumpa! Bäst lilan! Jag lagade sedan jätte god taco som vi alla smaskade i oss på kvällen.

Söndag
så åkte vi till den lilla obebodda ön som binder ihopp tjörnbron o tjörn. de va riktigt mysigt att sitta där och grilla i solen. dock blåste det en hel del men det var inte allt för farlgt.

eftermiddagen så åkte vi til stallet allihoppa och donade med de mesta och ltie till.

Måndag
Åkte ja tidigt till stallet, det va så himla skönt väder så ja fick faktist en liten gnutta färg i ansiktet när ja rid i padocken!

Sedan fick ja skynda mig hem för att pack och sedan åka in till stan och ta tåket till växjö!

Patrick var jätte glad att se mig likt jag honom! Vi gick en promenad till affären och köpte lite godmat. Jag lagade en supergod kötfrsås och vi la till en sak som både ja och ptarick är eniga är våran hemliga ingrediens =). mumma.

Tisdag
Patrick rantade iväg till skolan och jag hade fått en beställning på att laga lunch till honom. Så det blev en ost och skink paj. Wangsborg kom även förbi och fick smaka båda poliserna lämande mig sedan vid 13 tiden och ja åkte in till stan.

Gick runte lite och bara pejla läget. Hitta en snygg top på indiska tror ja det var men rorkade inte prova den. Vandrade seda in på gina men det är hopplöst att gå in i den affären här nere för den är ALLTID smockad. inte skoj att handla alls. Gick sedan till Make upp Store där ja fick jätte bra hjälp av en tjej. Hon visade mig lite tips o trick hur man får en bra sotning och grund. Så ja fick köpte en primer, en basskugga, en eyedust och en pensel så nu ska ja se fin ut!

Vadnrade sedan hem och städade lite åkte till affären och köpte mat för onsdagen och även lite ingredienser till en kvällspaj.

bakade sedan en supergod äppel och rabarberpaj. MUMMA!! till och med ptarick tyckte den va god.

Han var lite sömning och somande vid halv 9 så ja satt uppe och tittade på tv en tag.

Onsdag
Ja idag hde patrick lite sovmorgon till 10. Så han rantade iväg i poliskläderna till skyttet medans ja låg och dog mig i kasnek 10 min sedan va ja faktist nyttig och stälde mig och diskade efter de bröajde ja laga maten som skulle vara klar kl 12.00 gjorde även en efterättspaj dock bara äpple idag.

12 kom pojkarna förbi och min mat + paj va mumma god.

Nu ska ja snart bärja disa igen för att sedan kunnaå ka så fort som möjligt efter att patrick slutat skolan.

I Morgon
så skall ja och ptarick åka mot gambol och hällsa på mamma och pappa som bygger på huset. Kanske mitt framtida boende i någa år. Hade vart skoj men är dock bara en tanke än så länge.

nej nu gott folk, nu ska ja ta och betala en räkning sedan så är de dags att diska!!!

bilder på paj + sminkning kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback