Växjö!

Fredag
Åkte tidigt till stallet för att fixa allt med Fisen, Red ut i ösregnet, var faktist en ganska mysig tur.

Drog sedan ner till växjö för att överaska min andra lilla fis, patrick. Hade dukat upp med massa goda havskräftor. gissa om de va en polis som blev lite överaskad??? hehe. Vi mumsade i oss all den goda maten och de va tre stackare som blev över. Sedan satt vi och mös länge. tittade på film och bara va nöjda av tillvaron (vart fall jag).

Lördag
Åkte in till växjö city en stund och kolla lite affärer. Gick sedan till harrys och käkade mat med lina, crille, crilles broro och hans tjej. Dem hade massa goda pommes.

sedan va de dags att gå hem. patrick somnade i sängen den lilla sötnosen. sedan så var de dags att göra sig fin för kvällen. Vi var nämligen bjudana på inflyttningsfest hos lina.

Hos lina var de massa folk ja inte riktigt hade koll på men de va trevligt för de=). vi förfestade där och gick sedan vidare till Sivans. jag och Bern höll mest koll på dansgolvet. va inte riktgit den där goa härliga blandingen av dans musik utan mest titta på lyssna musik.

Söndag.
Vacknade uppp brevid världens snygging. Gjorde inget speciellt idag. patrick plugga lite och ja bara lullade runt i lägenheten.  Vi fick oss dock ett ryck mitt på dan att städa lite så de gjorde vi. Sedan va de tv och böcker.

Måndag
Sista degen me snyggingen, blev överfallen av en polis innan ja åkte (patrick asså) Finns nog inte ngn som e så himla het i poliskläder som han(A). Satte mig sedan i min räcer golf och begav mig mot göteborg.

Svängde dock förbi ullared där ja fick handlat en present till mamma och lite skit som vanligt =) men fick faktist köpt mig en tävlingsskjorta från isabell werther och transport skydd och ett knall lilla täcke.

kom hem rätt sent. åkte sedna till stallet. skulle rida nya rundan med lilla och sofie. men uttäckte att aliss tappat en fram sko. jippi  =( så ja promenerade den istället med dem.

fortsatte sedan att städa mitt rena rum hemma.

Tisdag
Var i stallet tidigt i morse så att ja fick de överstökat. tömkörde tanten och eftersom vi ska börja trava så fick ja gjort detta med. det ända krukset va juh att hon bara får gå på rakt spår, så de innebar för mig att ja fick springa bakom henne. JOBBIGT!!! men fick la sprungit i ett ganska raskt tempo vart fall 4-5 varv och sedan raksträckan utanför stallet i uppförsbacke. lite stolt över mig själv är ja allt. =)

fortsatte sedan med min städning hemma kom rätt så långt, slängde tre ica påsar med skit.

Sedan var de ridskolan med lill tjejen josse. jag skulle faktist med rida lektion idag. Fick kongur, som va på bråkhumör. gick inte bäst men han var rätt trevlig i gångarterna.

åkte sedan med lillan till mitt stall för att ta in hästarna men dem flesta var redan inne så de va bara jazon och aliss som skulle tas in.

Onsdag
Hade uttsläppet i morse så ja va i stallet 0745. pillade lite med aliss men beslöt mig inte för att tömköra då utan att göra de senare på dagen, en anledingn va med att ja höll på att både frysa och hungra ihjäl.

åkte hem och gjorde god pasta med kantareller. MUMS!

Har även städate lite i dag med, mer skall det bli. men vill få klart mitt tävlingstäcke med, hmm. Får nog ringa någon sömmerska och höra.

Älsklingen ringde med och sa att han klippt sig! ja tyckte han va söt men tyvärr va han inte så nöjd själv över håret. så vi får se vad han hittar på bara han inte rakar av de!!!




Kommentarer
Anonym säger:

ja ska raka det!!!

2008-09-10 | 17:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback