Veckan som gått...

Tisdag!
Tog en till lektionför linda i dag och det gick kanon! Aliss arbetade bra i väremen och lyssnade fint på mig. vi jobbade lite mer med höger denna gången än förra och tog även vänster galoppen (som är den jobbigaste).

Linda upptäckte även att lilltjejen hade en vargtand som skall dras ut och att hon har tappat två tänder samt att en skall slipas till lite. Detta tar vi i takt med att nästa vaccinations spruta ska tas på tisdag.

Onsdag!
jag och stall maria tog oss en "promenad" och frågade om padock. vilket gick jätte bra. så dit skall ja rida i morogn för idag hade jag och maria badat hästarna i bäcken.

Torsdag!
Errol e halt så ja fick rida själv i dag. Arbetade mkt med lösgörande och neråt framåt. hon gick jätte fint, hade de svårare i vänster men de tog sig tillsut. vi var vackert gråa när vi var klara där inne. sedan så lyckades ja även fixa värdens finaste repa på mina nya stövlar... suck

Fredag!
Vattnade hästana på morran va där en stund åkte hem skrev lite på ett arbete (dödshjälp super kul =() sedan så åkte ja tillbaka och red med maria i padcken. gick lika bra diga dammade dock mer än igår för vi var två idag. Sedan jobbade ja lite med galoppen med främst i höger varv. börjar bli riktigt bra nu inte lika fort som v. men hufsta rund och fin.

på kvällen så tog ja pappax flex och sågade av lite stoplar som vi skulle sätta i till helgen. jag såg inte riktigt klock ut där i min snygga outfitt.

Lördag!
Jag va i ullarded på morgonen sedan til stallet med josephin och så skulle vi rida en tur. johan kom med och hällsade på. vi tog gräddhyllan och det var mkt roligt och trevlig tur. jag blev kvar i stallet rätt länge med, sedan ringde krusell och torterade mig att ja skulle komma ut. så de va juh ju så illa tvungen att göra.

Sanna hade bakat goa bullar och antagligen smusslat ner ngt mer i dem för helt plötsligt så utbrister hon " titta de är ngt som springer där borta på vattnet " de som skall tillägas är att man hör ett tydligt motoeljud och d e havet och vca 2 km ut med andra ord en båt. men sanna var övertygad att de va ngt annat och tog snabbt fram kikaren och insåg ganska snart att hennes "älgstudsare" var en helt vanligt båt.

Söndag!
åkte till bastevik och sola en stund. sedan var de vattna hästar och titta på timoträningen. de va fart å fläkt å tjejerna va super duktiga.

Sedanre mot kvällen så samlades all på lindas trapp och vi satt och småchilla. hade himla kul. gjorde norska kroken lr va timo kallade den. självklart så vann juh ja över alla (A) utom timo för han tävla ja inte mot.

sedan så skulle linda upp till bevis på champs. men honvar lite rund om foten så de gick inte jätte bra. så timo hoppade upp och fläcker ur sig komentarerna som att "han va grov" och "han må va liten men han känns stro" de som skall tillägas här är att timo är bög. och han sa de me glimten iögan och alla asgarvade. jag var hemma ngn gg runt 23.30

detta var min häliga vecka. det enda som saknas här är nu att ja skulle få spenderat lite tid med världens bästa pojke. men han hade en kiss konsär att gå på som han tkte va mkt rolig =) älskar han så otroligt mkt (L)

so long!

image7


Kommentarer
Joana säger:

Vilken fin bild! :)

2008-06-04 | 13:24:33
Bloggadress: http://atletico.blogg.se
Sanna säger:

Ni är nog det sötaste jag nånsin skådat!!

2008-06-04 | 22:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback