Torsdag, Fredag o Lördag!

Torsdag
Åkte med pappa på morgonen till jobbet för att sedan ta hans bil till Ikea men eftersom ja va där så tidigt så åkte ja til coop innan och köpte massa goda äpplen och morötter till damen hemme.

Efter de drog ja in till IKEA och skulle bara ha en korg eller a tre stycken men så hittade man en massa andra pillipill, å patrick sukulle ha lite saker. JAg fyndade en massa billiga handukar (2kr st) och några fina latte muggar en paj form och sådan man kan ha i en blivande lägenhet. för någon gång komme ja att flytta.

Sedan drog ja till tre hästar där ja skulle köpa kornkross men självklart glömmde ja detta. fick köpt en sadelhängare och en brsöta med martingal. Här lyckades ja fynda igen. för brösta va sprillans ny (hittade den på begagnatavdelningen) och den kostade bara 150 kr. kolla sedan upp på hemsidan och då ligger den på 459kr. Mitt kap!!!

Åkte bort till pappas jobb sedan för att pejla läget men de va inget interesant där mer än att dem skulle käka lunch så ja drog hem.

Brummade iväg till fisen för att maria skulle komma dig. pysslade lite med henne och gav henne massa gottigott. borstade och dona. städade bland annat mitt skåp. 

så ringde pappi och sa att ja skulle hämta några delar på saab som han behövde. så ja åkte till saab hämtade sakerna och skulle åka till pappa, lyckas sitta så djupt i mina tankar så ja åker heeeelt fel. hamnar helt enkel på stallplan ingen. kommer på mig själv och åker snabbt därifrån och bort till pappa.

Åker sedan tillbaka till stallet. Donar lite mer med min donna.

Maria lyckades komma tillslut men då hade ja bara 40 min på mig innan ja skulle åka igen.

Så åkte ja igen för att möta upp en tjej för att hämta mitt täcke som ja FYNDAT! ett jätte fint hööks täcke för 250 kr som igentligen kostar 599kr =)

Åkte tillbaka till stallet och satt där med maria ganska länge. Jag konstaterade att detta va en riktigt fyndig dag =)


Fredag
Jag va hos fisen på morgonen och träffade Lotta som red jazon, vi stog och pratade ganska länge.

Fick borstat av aliss idag med och gett henne lite mat vilken hon inte alls tkr e fy skam att få mat bara sådär. Ja vill att hon ska bli frisk nu så ja kan börja riiiida!!!

Åkte sedan och hällsade på min älskling som jobbar på snusboa. Där stod ja och pratade lääänge. Hade nog kunna prata ännu längre om de hade vart så.

Åkte sedan och hämta maria för att åka till min släkting (fråga inte vilken titel för de har ja inte en susning om) men vi skulle vart fall plocka äpplen där till hästarna. och det blev en del kan ja lova.

Körde hem blixten sedan och åkte hem till mig för att ha en liten myskväll med mina föräldrar och käka kräftor i määängder!!! Gud va gott det va. saknade dock pappas goda sås men men.

Efter alla goda kräftor åkte ja till stallet Igen för att ge aliss kvällsmaten. dit kom sedan Krusell för att hällsa på mig och få känna lite hästlukt.

körde sedan hem saga (lindas dotter) till hennes pappa och sedan vidare till Hemmakväll för att hyra en film (som ja redan hade sett en gång, typiskt)

Jag å krusell tittade vart fall på den som va rolig och fin på samma gång. Sedan svek han mig och skulle åka hem. Jag tittade vidare på tv och såg världens sjukaste film på 6an men men. Gick sedan och la mig.


Lördag

Min kära mamma väckte mig ganska tidigt för dem skulle åka ut med båten så sa hon något till mig ang en tvätt men ja minns inte riktigt var de va för att ja sov. tog vart fall av den tvätten som hängde ute då ja gissade på att de kan ha vart de hon pratade om?!

Sedan åkte ja till stallet en snabbis, matade hästen lite och borstade. grjode några böjövningar som hon gjorde väldigt duktigt. sedan åkte ja hem igen.

Satt mest framför datorn. käkade lite med

åkte tillbax till stallet och borrade en planka i mitt skåp och lyckades även borra lite i mitt finger, AJ!

Sedan kom maria och vi började att måla men färjen lyckades ta slut så linda gav oss en annan färg som va lite tunnare så vi fick måla två, tre fyra gånger för att de skulle täcka. mitt upp i allt ska nog nämnas meda tt ja och maria hade färgkrig. jätte kul. maria va vitast men mina armar va me bra kladdiga :P haha. stog nog och måla till 9 halv 10 på kvaällen.

Tog in min häst och gav henne lite gottig mat med för att hon skulle vara mätt och belåten över natten.

och nu så sitter ja här och väntar på att min prins ska ringa mig snart. men det blir nog jag som gör det =)

sov sött allihopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback