Onsdag.

Men vi kan börja med tisdag. Åkte med min lillasyrra till Ridskolan. hon skulle ha sin första ridlektion på riktigt. Fick hästen eldar och hon tyckte han va snäll. Mitt i lektionen säger hon till mig "jag vill tölta" men lilla du, du har töltat hela tiden.... haha svårt att känna skillnad första gg på tölt och trav när man sitter på en häst som inte har jätte skön tölt. hehe. Men efter 45 min så var hon överlycklig och ville att det skulle vara tisdag igen.

Jag fick pratat lite med både marie och teresa, fick även se tjusiga kongur som har börjat som riskole häst och söta snälla vördur och thokki.

Onsdag då, sov lite längre än vanligt. sedan pratade ja me sötnosen nr 1 en stund (patrick alltså). Eftersom mamma har pajjat sin bil så skulle hon ta min idag till jobbet. Och eftersom ja är somart som jag är så tänkte ja att aha nu e det uppehåll så då tar ja och cyklar till stallet. mycket riktigt sakt o gjort så trampade ja iväg till stallet men ja han så mkt som ta in mitt kräck tills himelen öppnade sig.

vart fall tänkte ja vänta ut regnet så ja seeeeegade riktigt mkt i dag. borsta extra noga lindade och myste lite. skulle tömköra damen och i början gick det jätte bra markerade ingenting men så efter 15 min böjade hon halta i skritten. gick ett varv haltade inte lika mkt men haltade, så vi gick in igen (ösregnar fortfarande) och hon fick massa morötter av mig. Vill inte ha den här himla hältan längre... ååå. Hon vilar i morgon sedan en kort promenad i skogen me tanten och vila så får ja växla varanan dag o se hur de blir av henne.

Så var det då dax att cykla hem... jag hade en regnjacka eller snarare jag trodde ja hade det för när ja kom hem så va nog utsiddan torrare än insidan... suck. Varför fick ja för mig denna knäppa idée.

Jag och Maria ska gå på kite kurs nere i varber nu någon helg. Det kommer bli asa skoj, men kalt. får höra av mig senare i kväll eller ngn dag och återkomma om kite planerna.

so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback