Ledig!

Yes, äntligen är min förmiddagsvecka avklarad och nu återstår hela 3 dagar av ledighet. Så himla skönt. I går (söndag) var ja, patrick, sanna och baloo på bio. när vi var klara på bion upptäckte vi att de bran i göteborg för de va helt rökfylt. Vi tittade på Batman filmen som va rätt okej. Hade lite svårt med jockerna bara iochmed att han gick bort för ett halvår sedan, men han gjorde ett himla bra jobb som alla skriver. grymt bra skådis.

Framför mig på bion satt ett pucko som inte riktigt fatta att hans läsk var slut, utan satt och sörpla gärnet. Jag tyckte att sanna kunde fejka en nysnings så kunde ja spotta =) hehe.

Efter bion åkte vi till donken och satt och åt deras osaltade pomes på parkeringen. USCH! donken som ändå brukar ha bra mkt salt på, de va verkligen inte ett enda saltkorn. Åkte sedan hem.

Sov riktigt länge idag både ja och patrick och de va myyyycket musigt och skönt. kan säga att ja behövde dena sovmorgonen.

Åkte sedan till sallet vid 1400 tiden och tänkte träna lite dressyr men de ville inte maria så hon tvingade på mig lite hoppning. Stälde upp lite studshinder och en sockerbit. Aliss blev lite piggare när hon fick se alla hinder men hon gick riktigt himla super bra. Det går värligen bara bättre och bättre för varje dag. Jag hittar min balans mer och mer och hon sin, vilket resulterar i en välbalanserad trav med antingen kort eller längd steggång, men även en lungtn och någorlunda avslapnad galopp som efteråt kan övergå till lungn trav och inte räser trav.

Jätte nöjd över gummans insats i vart fall. i morogn ska de bli hårdträning för linda. hoppas att de kommer att gå bra.

Mackan blev såld i går med. Lite snyft på de hansom är så go. hon ville bata ha 10 000 för honom och de e nästan så man själv funderade på de för de e en häst som kan komma upp till msv om inte benet tar emot.

Nu sitter ja vart fall på lilla ön Tjönr och väntar på min pojk ska komma ur garaget så vi kan hitta på något trevlit till kvällen.




                                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback