Gräs, härlig mys och en anorlunda ridning!

Börjare berätta från igår (lördag). kom hem från stallet och skulle göra lite saker för att sedan bege mig utt till tjörn. Självklart hade min mor i planen att ja skulle klippa gärset innan men ja kände inte för de och sa att ja kan öra de på söndag eller måndag men inte idag. Nej de gick inte så världens bråk blev det över lite gräs. hmm suck! Åkte i vart fall ut till tjörn där en mkt trevlig pojk vid namn patrick väntade på mig. Han var på sitt pussgalna humör vilket inte var till min fördel men de va massa mys ändå. vi satt och slappa ganska mkt hela dagen. Janett gjorde lite göd paj som vi alla mumsadi i oss och sedan tittade hela familjen på The Mexican lr va den hette. Ganska rolig =)

Söndag morgon vacknade ja av att en patrick drog i mig men de va inte första gg och antagligen inta sista gången =) slöade framför tvn igen, denna gången dock framför ett program och hundar och cecars förbluffande tekniker och efter de tittade på Rolex finalen.

Han dock inte komma längre än till kl 1500 då vi skulle bege oss in till stan för att lämna av min lilla fis på tåget som skulle ta honom tbx till Växjö =(

Jag tog en liten tur inne på mässan för att hitta ett par stövlar men icke sa nicke kom iväg istället med 2 par lindor.

självklar åkte ja till min andra fis som ja sedan med hjälp av maria friserade, hon blev så söt så. Lite anorlunda att se henne nu dock i kort men man vänjer sig. ska bara lära mig att göra knoppar.

Både jag och maria var för lata för att sadla och de hela klippande hade tagit sin tid så vi bestämde oss för att skrutta runt lite barbacka och va inte uppe på hästarna fören kl va runt 2200. red lite och skrattade en bra stund. Maria fick för sig att rida med långeringspiska för att de inte fanns något kortare spö. Min häst fick för sig att göra en lite bok serie med mig på ryggen utan sadel. Det va nära ögat men ja har ju fått min balans av någon anledning så ja satt kvar, kasnke intepå samma stället å inte i samma stil men kvar på hästen var ja.

kom hem för en liten stund sedan och klockan visade då 2315. Antar att det är dags att sova lite nu. ska upp och plugga fysik tidigt i morgon :S USCH!

ByBy!

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback