En KANON helg!

Hej alla Härliga människor där ut!

Det har nog inte ungåt många att vi faktist nu är inne i December månad. Det är fruktansvärt kalt ute och några i detta avlånga land har haft turen på sin sida och fått snö. Typ som min Daiel å andra sidan bor han i umeå med så de har la haft snö från augusti.

Helgon som vart nu har verkligen vart kalas. Min kära Linda (stallchefen) tyckte att Jag, Maria, Jossan och Teres skulle komma till stationspuben nu när hon jobbade där i fredags. Så vi tjejer beslutade oss för detta.

I Baren sog de ett dussin holländare och stenglodde på oss pumor och Linda kom glatt traskandes och undra va vi ville ha. Ja körde på Smirnof Ice och Lindas härliga komentar på de va " hur blandar man den?" så de fick bli en öl i stället. Hon är bra rolig hon.

Vi satt och småskrattade och pratade en massa. Fick sedan även sälskap av Harm, Sytse och Mikhael tre holländare som jobbar med silobygget till borealis. Vi satt där inne bra länge till slut fick vi alla gå för de va stängning. Så våran lilla skara tryckte in sig i ******* bil och vi åkte vidare till hamnkrogen.

Tyvärr så va dem stenhårda på 20 så de gick inge vidare då vi hade 17,18 och 19 med oss. Tessan drog till sitt place och jossan med. Jag fick ringa stackars johan som va så snäll och hämtade mig och Maria.

Kvälle tog inte slut där för mig utan ja och min Chaffis pratade lite mer under natten och det resulterade i att han somnade när ja prata... Mkt trevligt?!

Här kommer De härliga bilderna från Fredagskvällen de poplära "v"-tecknet med fingrarna var ett mkt känd faktor!!!


Linda våran värdinna Tessan posar   Harm gör en tessan Första "V" Andra "V"

Tredje "V" Fjärde "V" Fremte "V"

Jag Maria Tessan Jossan


Så Fram till Lördagen

Jag har jobbat i Uddevalla med Alen vilket var mkt trevligt. Måste säga att ja har vart lite trött men de har gått bra. Vi sålde för ganska mkt.

Senare under dagen beslöt vi oss tjejer för att göra en lika dan kväll igen fast denna gånge skulle vi vara väl förberde för hamnkrogens vakter!!!

Jag skulle tyvärr på kalas hos pappas jobbar kompis Kristoffer. Så ja fick smita dit i allt hast och sedan köra räcer bil hem för att byta om på 5 min och åka ner med Jossan och tjejerna till Hamnkrogen.

Denna kväll va vi utökade med våran vän Anna med. Vi besölt oss för att gå till puben igen och satt där och förfesta. Harm och Linda var inte med oss denna gången utan Det var bara Sytse och Mikhael.

Under kvunder kvällen har vi även konstaterat att x-ider winter ser ut som schampooo. Efter stäning går våran härliga skara vidare till hankrogen och idag va de banimej inga problem att komma in. Fanns knapt några vakter så de va bara att smita in och ta sig ngt att dricka. Jag sytsen och maria satt först och pratade lite innan resten av tjejerna drog ner oss på dansgolvet. OCH jöses va ja danssade. vi höll på bra länge tyvärrr så tkr in ja att dj-n va allt för bra men de dög. Man han andas mellan Låtarna så de va tur de.

Måste nog säg att de va nog våran lilla skara som ägde de enormt stora dansgolvet och ja hoppas att alla hade minst hälften av de skojiga som ja hade. Man kan säga att Dans med studs är en ny motionsövning jösses Sämst kondition hade nog ja. Men lika glad för de är jag….

Efter att även nu Hamnkrogen har stängt så fick vi bege oss utåt och bort mot sibylla jossan skulle ha sin nattamat. HAHA!

Sedan kom mitt, Marias och Annas största dilemma för kvällen tror jag. Hur i hela hisingen ska vi komma hem?! Jag försökte ringa och sms johan men han totaldissade mig sedan så gjorde ja samma sak med polis tomas men inget vidare. Så va alla mina körkontakter slut. Maria gjorde ett tappert försök att ringa sin kompis men han svara inte så de va änna kört.

Vi fick besluta oss för att vi skulle promenera hela denna härliga vägen hem. Otur nog så va de juh självklart Jag som hade längtas att gå. Hmm. Men när vi passerat järnvägen hittade ja en jätte fin (läs ful rostig gammals skit) cykel med vackum i båda däcken så ja tog mig denna och hojade mig fram sakta men säkert och med ett fasligt gnisslade ljud.

Jag, Maria och anna skildes åt ungifär vid nösnäs så ja fick fortsätta min ensama färd alone! Eller helt ensam va ja inte ja hade juh hojen.

Ca 800 m från mitt hus beslöt ja mig för att de hade nog gott fortare fram om ja gick istället för att trampa med denne räcer sak. Så ja lämnade den och fortsatte att gå hem.

Nu så här på söndag och ja hr kommit hem från både jobb och stall så inser ja att kvällen va bra lyckad om man skall döma på alla bilder. Här kommer ytterligare lite smakprov på vad lördagskvällen hade att erbjuda. Tyvärr dog kameran innan vi han komma till Hamnkrogen.




Tack Tjejer

Kommentarer
tessan säger:

hahaha !! jösses att DU kommer ihåg dessa två kvällar asså! Fantastiskt ! ;)



// Tessan

2011-12-07 | 13:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback